Pracovní vlak začal hořet na trati poblíž zastávky Střeň v úseku mezi Olomoucí a Zábřehem po středeční patnácté hodině.
„Operační středisko vyslalo na místo po obdržení informace o požáru celkem pět jednotek hasičů - ze stanic v Litovli a Uničově, dobrovolné jednotky ze Tří Dvorů a Střeně a také drážní hasiče z Přerova,“ uvedl mluvčí krajského hasičského sboru Zdeněk Hošák.
„Ještě před jejich příjezdem se podařilo zajistit odpojení trakčního vedení nad hořícím speciálem pro opravy a servis vedení. Po příjezdu na místo hasiči zjistili, že požár zasáhl většinu motorové části,“ dodal mluvčí.
Plameny dostali hasiči pod kontrolu zhruba po dvaceti minutách a poté rozžhavenou drezínu ochlazovali.
Navzdory jejich rychlému zásahu byly následky požáru rozsáhlé. Celková výše škod na vlaku a trakčním vedení je odhadována na 10,8 milionu korun, kromě toho byl navíc koridor téměř na tři hodiny zcela uzavřen.
Požár pracovního vlaku |
„Jednokolejný provoz koridoru mezi Červenkou a Štěpánovem byl obnoven sedm minut před osmnáctou hodinou,“ nastínil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
„Dotklo se to desítek spojů a to regionálních i dálkových. Místo vlaků bylo nutné nasadit náhradní autobusovou dopravu, která fungovala kyvadlovým způsobem mezi Olomoucí a Červenkou, některé dálkové spoje pak zastavovaly mimořádně ve více stanicích,“ shrnula mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.
V plném rozsahu se provoz na trati podařilo obnovit až půl hodiny po středeční půlnoci. Příčinou požáru byla technická závada na hydraulice pracovního vlaku.