Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Olomouckém kraji pojedou nové vlaky, do Jeseníku zamíří Alois Nebel

  9:13aktualizováno  9:13
Nový jízdní řád pro příští rok přináší na vlakových tratích v Olomouckém kraji řadu novinek. Především na některé regionální tratě České dráhy přidají spoje. Žádnou ze stávajících tratí dopravce nezruší. Poprvé také vyjede vlak Alois Nebel.
Na některé regionální tratě České dráhy přidají spoje (ilustrační snímek).

Na některé regionální tratě České dráhy přidají spoje (ilustrační snímek). | foto: Jan Strouhal, MAFRA

Nový jízdní řád se od toho minulého neliší v počtu kilometrů, které vlaky po Olomouckém kraji najezdí, dráhy tak spoje neomezí.

"Stejně jako v roce 2013 si kraj objednal 5,7 milionu vlakových kilometrů, takže stav je srovnatelný s letošním jízdním řádem," informovala Hana Motyková, ředitelka Krajského centra osobní dopravy ČD v Olomouci.

"Na žádné trati nezastavujeme provoz, naopak i na trati v úseku Hanušovice - Dolní Lipka budeme jezdit také o víkendu a v pátek přibude jeden pár vlaků," dodala Motyková.

Novinkou pro rok 2014 je nasazení třetí soupravy RegioPanter, o němž České dráhy mluvily již v loňském roce.

"V prosinci nám bude dodán již poslední ze tří třívozových elektrických vlaků. Ten bude nasazen na trati Nezamyslice - Prostějov - Olomouc - Zábřeh - Šumperk," vysvětlila Motyková.

Společnost si od nasazení vlaku slibuje vytvoření nové páteřní linky. "Všechny tři vlaky obslouží na této lince téměř 43 procent spojů," dodala mluvčí Drah Kateřina Šubová.

Přibudou vlaky z Prostějova i Jeseníku

Mezi Prostějovem a Olomoucí pak společnost navíc na koleje pošle i dva nové spěšné vlaky Plumlov a Kosíř. Ve špičce tak budou mezi oběma městy jezdit vlaky přibližně v půlhodinových intervalech. S novým jménem pak vyjede i vlak Alois Nebel, který sveze cestující ze Zábřeha do Jeseníku.

Další novinkou je také zařazení úseku Olomouc - Hrubá Voda do integrovaného dopravního systému.

"Znamená to, že lidé mohou cestovat na jeden lístek. Ten si mohou zakoupit v dopravním podniku nebo na nádraží," informoval vedoucí oddělení veřejné dopravy krajského úřadu Jaroslav Tomík.

Cestující se však přesto musí v příštím roce připravit na drobnější komplikace. Ty souvisejí s modernizací olomouckého železničního uzlu.

"Budeme se snažit ve spolupráci se SŽDC dopady minimalizovat, ale samozřejmě se nedají vyloučit menší zpoždění, která budou způsobená rekonstrukcí a stavebními úpravami," uzavřela Motyková.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlastimil a Jana Blaťákovi (na snímku vpravo jejich právní zástupce) žádají od...
Rodiče postižené holčičky dál bojují s nemocnicí o 17 milionů korun

Odvolací senát Krajského soudu v Olomouci projednává žalobu rodičů těžce postiženého dítěte, kteří požadují od olomoucké nemocnice odškodné 17 milionů korun....  celý článek

Snímek zachycují prostějovský hřbitov v době těsně před jeho likvidací v první...
Po židovské historii Prostějov šlapal před válkou i po ní, ukazují archivy

Problémy, které přináší snaha o rehabilitaci starého židovského hřbitova poblíž centra Prostějova, nejsou ničím novým. Už před válkou chtělo město pozemky...  celý článek

Takto má po přestavbě vypadat most v Komenského ulici i s nově vybudovanou
Olomouc kvůli přestavbě mostu zkusí protlačit uličkami 15 tisíc aut denně

Záplava aut na jaře zalije dvě boční uličky v Olomouci. A to kvůli budování protipovodňových opatření, v rámci kterých je nutné kvůli rozšíření koryta mimo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.