Nový jízdní řád přinese v Olomouckém kraji řadu změn. Ilustrační snímek

Nový jízdní řád přinese v Olomouckém kraji řadu změn. Ilustrační snímek | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Dráhy se vrací na opuštěnou trať a mění přímé spoje, sever čeká výluka

  • 6
Návrat na opuštěnou trať, ale také dlouhá výluka na severu. To vše čeká cestující v Olomouckém kraji od 14. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád. Ten kromě jiného přináší také změny na některých hlavních tratích, když pojede více přímých spojů z Olomouce do Jeseníků a naopak ubude přímých vlaků z Přerova do Bohumína.

„V Olomouckém kraji zůstává pro rok 2015 rozsah regionální dopravy na srovnatelné úrovni jako letos, regionální vlaky ujedou více než 5,7 milionu vlakových kilometrů. České dráhy vypraví v rámci kraje v pracovní dny průměrně 581 osobních a spěšných vlaků, v sobotu 443 a v neděli 435,“ shrnula regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Mezi nejvýznamnější změny patří obnovení spojů z Dzbele do Chornic ležících v sousedním Pardubickém kraji. Dochází k tomu po několikaletém přerušení provozu, naposledy zde vlaky jezdily v rámci jízdního řádu 2010/2011.

Celý přehled důležitých změn v kraji čtěte zde

Další dobrou zprávou je pak více přímých spojů na trase z Jeseníku do Olomouce.

„Převedením původních spěšných vlaků do kategorie rychlík a částečným zařazením klasické soupravy ubude přestupů v Zábřehu na Moravě. Nově lze cestovat přímo do Olomouce denně i vlakem v 10:54 a v neděli v 16:54, v opačném směru lze využít přímé spojení u vlaků s příjezdem do Jeseníku v 9:10 a 15:11,“ nastínila Šubová.

Sever kraje čeká několikaměsíční výluka

Cestující si ale tuto novinku plně užijí jen krátce. Lidé jezdící vlaky na sever Olomouckého kraje či z něj se totiž musí připravit na dlouhé období komplikací, neboť na trati z Bludova právě do Jeseníku bude několikaměsíční výluka. Začne v dubnu a skončí až v listopadu.

„Na této trati budou prováděny stavební práce, díky kterým v budoucnu dojde ke zkvalitnění cestování,“ vysvětlila pro ČTK ředitelka Krajského centra osobní dopravy Českých drah Hana Motyková. Správa železniční dopravní cesty zde totiž opraví nástupiště, přejezdy a koleje.

Plánovaná výluka přitom bude mít vliv i na navazující trať z Hanušovic do Starého Města.

„Kvůli této dlouhodobé výluce na ní nebude možné zajistit v určité etapě obraty vozů, takže dopravu budou zajišťovat náhradní autobusy,“ podotkla Motyková.

Vlaky na ostravské letiště zredukovaly přímé spoje z Přerova

Méně komfortu v podobě častějšího přesedání pak čeká na cestující také na trati z Přerova do Bohumína, kde ubude přímých spojů.

„K částečné redukci přímých regionálních spojů zde dochází v souvislosti se změnou vedení vlaků na území Moravskoslezského kraje - zavedením linky Bohumín - Mošnov, Ostrava Airport,“ zdůvodnila mluvčí Českých drah.

„Zachovány jsou páteřní spoje v době ranní špičky - z Přerova v 5:00, 5:31 a 6:01, a odpolední špičky - do Přerova v 15:56, 17:56 a 19:56. Zbývající osobní vlaky ve dvouhodinovém taktu končí nebo začínají v Suchdole nad Odrou, kde je v obou směrech zachována přestupní návaznost na rychlíky relace Brno - Bohumín,“ dodala Šubová.